رکورد هایی که در جام باشگاه های جهان می شود کسب کنند
تاريخ : شنبه 29 آذر 1393برچسب:, | 19:9 | نویسنده : امیر محمد سپهری

رئال مادرید امشب می تواند بیستمین جام بین المللی خود را کسب کند و با میلان برابری کند. کاسیاس امشب به سومین بازیکن تاریخ رئال می شود که پس از رائول و سانچیش به 700 بازی می رسد.

54 جام
امشب 54مین دوره جام بین قاره ای برگزار می شود. اروپا 27 بار قهرمان شده و آمریکای جنوبی 26 بار . در جام باشگاه های جهان این یازدهمین دوره خواهد بود. 43 دوره جام بین قاره ای برگزار شده بود.

آرژانتین مقابل اسپانیا
این چجهارمین فینال آرژانتینی و اسپانیایی خواهد بود. در سال 1975 اتلتیکو بر ایندپندینته غلبه کرد، در سال 2000 بوکا بر رئال غلبه کرد و در سال 2009 بارسا توانست استودیانتس را شکست بدهد.

سه جام
اگر رئال امششب پیروز شود، با میلان از نظر شمار جام های بین قاره ای برابری می کند (چهار تا) . بوکا، پنیارول، بایرن، اینتر، ناسیونال مونته ویدئو و سائوپائولو با سه جام در رده های بعدی هستند.

سن لورنزو
هفتمین باشگاه آرژانتینی خواهند بود که پس از بوکا، ایندپندنیته، ریور ، ولز ، استودیانتس و راسینگ شانس قهرمانی دارند. آرژانتین می تواند از برزیل (فلامنگو، گرمیو، سانتوس، سائوپائولو، کورینتیانتس و اینترناسیونال پیشی بگیرد. رکورد اروپا در اختیار اتلتیکو، بارسا و رئال از اسپانیا و میلان، اینتر و یووه از ایتالیا با سه جام است.

بیستمین
این بیستمین جام بین المللی رئال پس از ده جام باشگاه های ارومپا، دو جام یوفا ، دو سوپرجام اروپا، سه جام بین قاره ای و دو کوپا لاتینا خواهد بود. رئال از بارسا پیشی می گیرد و با میلان برابری می کند.

چهار تا در یک سال
رئال می تواند برای اولین بار در تاریخ خود در یک سال میلادی چهار جام ببرد : کوپا ، چمپیونزلیگ و سوپرجام اروپا را پیشتر بردند. امسال 50 پیروزی (81 درصد) کسب کردند و 176 گل زدند (2.8 به طور میانگین). سن لورنزو در سال 2014 فقط 23 برد (41 درصد)، 66 گل زده (1.2) در 56 بازی داشت.

دو نسخه
فقط پنج تیم (چهار تا اروپایی و یکی آمریکای جنوبی) هم جام باشگاه های جهان و هم جام بین قاره ای را برده اند : میلان، بایرن ، اینتر ، یونایتد و سائوپائولو. رئال می تواند به آنها ملحق شود.

کریس رونالدو
لالیگا، کوپا، سوپرجام داخلی، جام باشگاه های اروپا، جام باشگاه های جهان، توپ طلا و کفش طلا را با یونایتد برد و این بار می تواند همین کارنامه را با رئال داشته باشد. بدین ترتیب او تنها بازیکن تاریخ فوتبال خواهد بود که در دو باشگاه مختلف این هفت عنوان را کسب می کند.

700 بازی
ایکر کاسیاس تبدیل به سومین بازیکن تاریخ رئال می شود که به رکورد 700 بازی می رسد. رائول با 741 و سانچیس با 710 بازی پیش از او قرار داشتند. 491 بازی در لالیگا، 40 بازی در کوپا، 13 بازی در سوپرجام اسپانیا، 146 بازی در جام باشگاه های اروپا ، سه بازی در سوپرجام اروپا، دو بازی در جام بین قاره ای و چهار بازی در جام باشگاه های جهان انجام داده که در این مدت 477 برد، 122 تساوی و 130 شکست کسب کرده است. این تیم 720 گل خورده و در 255 بازی کلین شیت کرده است. به جز رئال فقط یک بازیکن در کل تاریخ باشگاهی از 700 بازی در یک تیم گذشته است : ژاوی با 740 بازی در بارسلونا.

کاسیاس رکورد
ایکر می توند امروز تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شود که لیگ، کوپا، سوپرجام اروپا، جام باشگاه های اروپا، سوپرجام داخلی، جام بین قاره ای ، جام باشگاه های جهان و همه افتخارات ملی به عنوان یک باشگاه اروپایی را بره است. کافو هشت تا از این 9 جام را برد (کوپا آمه ریکا به جای یورو) اما هرگز در یک جام حذفی ملی یا در برزیل ، اسپانیا و ایتالیا قهرمان نشد. ایکر به استثنای جام بین قاره ای همه این جامها را به عنوان کاپیتان برده است.

جامهای سن لورنزو
برای سن لورنزو این چهارمین جام بین المللی خواهد بود. پیشتر آنها لیبرتادورس، جام آمریکای جنوبی و جامب مرکاسور را برده اند.

خامس گلزن
خامس امسال در لالیگا، کوپا ، سوپرجام اسپانیا و چمپیونزلیگ گل زده است. اگر امشب گل بزند تبدیل به دومین گلزن برتر تاریخ رئال می شود که در پنج جام در یک فصل گل می زند. گوتی در فصل 03-2002 نفر دیگر بود. کریستیانو هم امروز اگر گل بزند و در کوپا نیز که هنوز در آن بازی نکرده گلزنی کند به رکورد گلزنی در پنج بازی دست می یابد.

آنچلوتی
ششمین مربی با سه فینال جام بین قاره ای یا جام باشگاه های جهان است. بیانکی با چهار ، گواردیولا ، زوببدیا، بنیتز و روبرتو فریرو با سه جام بین قاره ای نفرات دیگر هستند. او دومین نفری خواهد بود که پس از گواردیولا حداقل دو بار جام باشگاه های جهان را می برد.

فینال ها
این 19مین فینال دوران مربیگری آنچلوتی است. از 18 تای قبلی 13 تا را برد و پنج تا را باخت ( چهار تا را با پنالتی و یکی را در سوپرجام اسپانیا در سال 2014 با فاصله سک گل).

بهترین بازیکن
از زمانی که جایزه بهترین بازیکن فینال اهدا می شود (1981-2013) فقط یک فوتبالیست اسپانیایی آن را برده است : رائول در سال 1998. دکو تنها بازیکن تاریخ فینال است که بدون حضور در تیم برنده جایزه بهترین بازیکن را برد. فقط یک بازیکن در این مسابقات هت تریک کرده است : پله مقابل بنفیکا در سال 1962

کروس
41 بازیکن جام بین قاره ای را در دو سال پیاپی برده اند (همیشه با یک تیم) اما کروس اولین بازیکنی خواهد بود که در دو تیم متفاوت می تواند دو سال پیاپی این عنوان را ببرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: