جواب حسودانی که جام باشگاه های جهان را کوچک می شمردند!
تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393برچسب:, | 17:24 | نویسنده : امیر محمد سپهری

در روزهای اخیر خسته شدم از بس نظرات چرند در تمسخر جام باشگاه های جهان را خواندم. برخی می گفتند که این یک تورنمنت تشریفاتی است که در زمستان برگزار می شود و … تا دستاورد رئال مادرید را بی ارزش کنند. لقب این مسابقات که جام جهانی کوچک است هم اثرگذار شده بود تا تحقیرها بیشتر شود. اما حقیقت این است که این جام را هیچ کس نمی توانست جز رئال کارلوی کبیر ببرد.

جام باشگاه های جهان متخص باشگاه هایی است که در کنفدراسیون و قاره خود قهرمان شده باشند. اروپا فقط یک سهمیه داشت. شنبه بارسا، من یونایتد، من سیتی ، بایرن مونیخ، یوونتوس ، پی اس جی و … همه نشستند تا جامی را ببینند که فقط رئال مادرید به عنوان قهرمان اروپا می توانست در آن حاضر باشد. بقیه باید در خانه هایشان چرت می زدند.

داستان جام باشگاه های جهان هم جالب است. در سال 2000 ، کورینتیانس قهرمان شد. در سال 2005 سائوپائولو بر لیورپول غلبه کرد. در سال 2006 بارسا با رونالدینیو از اینترناسیونال پورتو آلگره شکست خورد. دو سال پیش هم چلسی با بنیتز مغلوب کورینتیانس شد. در حقیقت از یازده دوره این مسابقات چهار دوره اروپایی ها شکست خورده اند. این نشان می دهد که قهرمانی رئال مادرید چند ان هم بی ارزش نبوده است. به رئال ربطی ندارد که سن لورنزو دو ستاره خود را فروخته بود و تیمی که انتظار می رفت نبود. تصور کنید که سائوپائولو، پورتو آلگره و کورنتیانس هم در این سالها بازیکنانشان را فروخته بودند و باز هم قهرمان شده بودند. این باشگاه ها با فروش بازیکنان به اروپا ارتزاق می کنند و همیشه همین بوده است.

رئال مادرید چهار گل به کروز آزول ، قهرمان کونکاکاف و دو گل به تیم پاپ فرانسیسکو زد. رئال مادرید بهترین تیم دنیاست و به نظرم تمسخر کافی است. مهم این است که تیم کارلوی کبیر در مراکش یازدهمین دوره جام باشگاه های جهان را برد. گفتم یازدهمین … آیا امسال نوبت یازدهمین قهرمانی اروپاست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: